terug

Gmail

Steeds vaker krijgen we van klanten met een Gmail-account te horen dat onze e-mails niet aankomen. Ze worden gemarkeerd als reclame en belanden in de spambox. We streven naar een papierloos kantoor en sturen dus regelmatig belangrijke stukken per mail, zoals de jaarcijfers en aangiftes. Het is dan ook van groot belang dat onze communicatie niet voor spam wordt aangezien!

Helaas kunnen wij daar zelf weinig aan veranderen, voor het classificeren van spam leunt Gmail immers zwaar op de ervaring van haar gebruikers. Om te voorkomen dat je belangrijke e-mails mist, zal iemand van het secretariaat achter de mail aanbellen om er zeker van te zijn dat je het bericht ontvangen hebt. Waarschijnlijk wel, alleen staat het in de verkeerde map.

Als een e-mail ten onrechte is gemarkeerd als spam, volg je onderstaande stappen om deze uit de map ‘Spam’ te verwijderen.

  • Open Gmail.
  • Klik in het menu aan de linkerkant op Spam. Als Spam niet wordt weergegeven klik je eerst op Meer.
  • Open de e-mail.
  • Klik bovenaan de pagina op Geen spam.

Bovendien scheelt het als ons e-mailadres secretariaat@boqx0.nl of die van een adviseur is opgenomen in de lijst met contactpersonen van de gebruiker .

  • Ga naar Google Contacten.
  • Klik in de rechterbenedenhoek op ‘Toevoegen’ (het plusteken).
  • Voer de gegevens van het contact in.
  • Klik op Opslaan.